SILNIKI

Synchroniczne serwosilniki NCT (silniki osi)

Seria serwosilników NCT, „A” i „Ai” rozwijana i produkowana przez firmę NCT., jest przeznaczona specjalnie dla precyzyjnego napędu obrabiarek CNC. Dzięki specjalnej konfiguracji, silniki te spełniają wysokie wymagania dynamiki nowoczesnych maszyn; mają przedłużoną trwałość i są bezobsługowe.

Konstrukcja serwosilników serii „A”

Silniki synchroniczne zawierają trwały magnes, 8 biegunów połączonych w gwiazdę, zasilanie 3 fazowe. Inkrementalny lub absolutny enkoder jest zamontowany na końcu silnika. Daje on informację o położeniu wału i sygnałach komutacji. Stojan jest całkowicie zamknięty, łożyska i wtyczki elektryczne są osłonięte. Chłodzenie jest naturalne nie jest potrzebny zewnętrzny wentylator. Zarówno wzbudzenie na całej granicy stojana i indukcja szczeliny powietrznej wytwarzanej przez wirnik jest całkowicie sinusoidalna, moment silnika może być dokładnie kontrolowany, niezależnie od położenia wirnika. Dzięki temu uzyskana jest wysoka precyzja sterowania prędkością silnika. Kolor tabliczki znamionowej silników serii „A” jest żółty. http://www.nct.hu/pdf/Pros/nct200ken.pdf

Konstrukcja serwosilników serii „Ai”

Konstrukcja serii „Ai” jest identyczna do serii „A” poza jednym. Dzięki magnesom metali ziem rzadkich (Neodymium albo Samarium-kobalt) wirniki silników „Ai” mogą wyprodukować o wiele większy moment obrotowy i szybkość niż siniki serii „A” o tej samej wielkości. Kolor tabliczki znamionowej silników serii „Ai” jest biały.

Asynchroniczne serwosilniki serii AiS (silniki wrzecion)

Asynchroniczne silniki NCT zaprojektowane są specjalnie dla wrzecion obrabiarek. Wyposażone są w możliwość chłodzenia poprzez wrzeciono (CTS) w przypadku wersji z bezpośrednim napędem.
Silniki typu AMS można nazwać kompaktowymi dla wrzecion, ponieważ te zintegrowane są z  wrzecionem tokarki. Ich dynamiczna sztywność i niska tendencja do wibracji to kolejny krok w jakości obróbki.

 

Comments are closed.